ශු. තෙරේසා කන්‍යාව (ජේසුගේ කුඩා මල)

 



ඔක්තෝබර් 1 වෙනිදා ලොව පුරා සිටින කතෝලිකයන්, ලිසියුක්ස්හි සාන්ත තෙරේසාතුමියගේ මංගල්‍යය සමරනු ලබයි. ඇය 1873 ජනවාරි 2 වෙනිදා ප්‍රංශයේ ඇලෙනොන්හිදී උපත ලැබුවේ, භක්තිවන්ත දෙමාපියන්ට දාවය. ඔවුන් දෙදෙනාම 2016 ඔක්තෝබර් මාසයේදී සාන්තුවරභාවයට පත් කරන ලදි. ඇගේ මව වයස අවුරුදු හතරේදී මිය ගිය අතර, ඇගේ පියා සහ වැඩිමහල් සහෝදරියන් යටතේ ඇය ඇති දැඩි විය.

1886 නත්තල් දිනයේදී මෙතුමිය දෙවියන් වහන්සේ සමඟ සමීප සබඳතාවක් පැවැත්වීමේ ගැඹුරු අත්දැකීමක් ලැබූ අතර එය “සම්පූර්ණ පරිවර්තනයක්” ලෙස ඇය විස්තර කළාය. වසරකට ආසන්න කාලයකට පසු, 1887 දී රෝමයේ වන්දනා චාරිකාවක යෙදුණු ඇය, වයස අවුරුදු 15 දී කාාමලයිට් කන්‍යාරාමයට ඇතුළු වීමට 13 වන ලියෝ පාප් තුමාගෙන් අවසර ඉල්ලන ලදි.

සියළුම දේ ආදරයෙන් හා දෙවියන් වහන්සේ කෙරෙහි විශ්වාසයෙන් යුතුව කරමින් ශුද්ධව ජීවත් වීමට ඇය කැප වූවාය. ඇය සැමවිටම සුළු කැප කිරීම් සිදු කළ අතර ඒ් සුළු කැපකිරීම් කෙතරම් වැදගත් නොවන බවක් පෙනුනත් එය ගණන් නොගෙන සිටියාය. මෙම ක්‍රියාවන් නිසා ඇයගේ පැවිදි ජීවිතය පිළිබඳ ගැඹුරු අවබෝධයක් ලබා ගැනීමට ඇයට හැකි විය.

ඇය සිය ස්වයං චරිතාපදානයේ ලියා ඇත්තේ මිෂනාරිවරයෙකු, අපෝස්තුළුවරයෙකු හා දිවි පිදූවෙකු වීමට සැමවිටම සිහින මැවූ බවයි. නමුත් ඇය ප්‍රංශයේ නිහතමානී  පැවිදි ඇඳුම් කට්ටලයක් දැරූ පැවිදි කන්‍යා සොයුරියක් වූවාය. ඇය මෙම ආශාවන් ඉටු කරන්නේ කෙසේද?

“ත්‍යාගශීලීභාවය මගේ ජීවිත ක්‍රමයේ යතුර මට දුන්නේය. සභාවට හදවතක් ඇති බවත් මෙම හදවත ආදරයෙන් දැවෙන බවත් මම තේරුම් ගතිමි. සභාවේ සාමාජිකයින්ව එක් ප්‍රේමයක් ක්‍රියාවට තල්ලු කළ බව මම දැන සිටියෙමි, මෙම ආදරය නැති වුවහොත්, අපොස්තුළුවරුන් තවදුරටත් ශුභාරංචිය ප්‍රකාශ නොකරන බවත්, දිවි පිදූවන්ගේ ලේ තවදුරටත් වගුරුවන්නේ නැති බවත් මම දැන සිටියෙමි. ආදරය සියලු වෘත්තීන්ගෙන් සමන්විත බවත්, ආදරය සෑම දෙයක්ම බවත්, එය සෑම විටම හා සෑම තැනකම වැළඳගත් බවත් වචනයෙන් එය සදාකාලික බවත් මට වැටහී ගියා! එවිට මගේ බලවත් ප්‍රීතියට වඩා මම කෑගැසුවෙමි: ජේසුනි, මාගේ ප්‍රේමය ... මාගේ ජීවිත ක්‍රමය, අවසානයේදී මට එය හමු විය ... මගේ ජීවන වෘත්තිය ආදරයයි! "

1895 ජූනි 9 වන දින ශුද්ධ වූ ත්‍රිත්වයේ මංගල්‍යය සහ ඊළඟ වසරේ මහ බ්‍රහස්පතින්දා සහ මහ සිකුරාදා දිනවල රාත්‍රියේදී, දෙවියන් වහන්සේගේ දයාන්විත ප්‍රේමයේ පරිත්‍යාගශීලී පඬුරක් ලෙස ඇගේ මරණයට හේතු විය හැකි ලෙඩ ‌රෝග වේදනා ආදිය ඔප්පු කළාය.

"මගේ දෙවියනි, මම ඔබට ආදරෙයි" යනුවෙන් ඇගේ අවසන් වදන් ඇගේ ජීවිතයේ මුද්‍රාව බව දෙවන ජුවාම් පාවුලු පාප්තුමා වරක් පවසන ලදි.

ඇයගේ මරණයෙන් පසුව, බොහෝ දෙනෙක් දෙවියන් වහන්සේට සහ අසල්වැසියාට ප්‍රේම කිරීමේ ඇගේ මේ ජීවන ක්‍රමය එනම් ‘කුඩා මාවත’ තුළින් ආභාසය ලබා ඇත. ඇයගේ මැදිහත් වීම නිසා බොහෝ ප්‍රාතිහාර්යයන් සිදුව ඇත. "මගේ ස්වර්ගය පෘථිවිය මත යහපත කිරීම සඳහා වැය කෙරෙනු ඇත" යනුවෙන් ඇය සිය මෙලෝ ජීවිතය තුළ පුරෝකථනය කර තිබුණි. වයස අවුරුදු 24 දී ඇය මෙලෝ ජීවිතයට සමු දුන්නාය.

මෙතුමිය සභා ධර්මාචාර්යවරියක් ලෙස දෙවන ජුවාම් පාවුලු පාප්තුමා විසින් 1997 දී ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද්දේ ඇගේ මරණයෙන් වසර 100 කට පසුවය. සියෙනාවේ සාන්ත කැතරින්තුමිය සහ අවිලාහි ශාන්ත තෙරේසාතුමිය‌ගෙන් පසුව ඇය එසේ ප්‍රකාශයට පත් වූ තුන්වන කාන්තාවයි.


Post a Comment

0 Comments