✟✯✯ සාන්ත ඇන්ඩෲ කිම් මුනිතුමා ✯ ✯ ✟

 


18 වන සියවසේ අගභාගයේදී, කතෝලික ධර්මය කොරියාවේ සෙමෙන් මුල් බැස ගැනීමට පටන් ගත් අතර,  චීනයට ගිය විද්වතුන් විසින් චීන භාෂාවට පරිවර්තනය කරන ලද බටහිර පොත් කොරියාවට නැවත ගෙන එන ලදී. 1836 දී කොරියාවට එහි ප්‍රථම  මිෂනාරිවරුන්ගේ  (පැරිස් විදේශ දූත මණ්ඩල සංගමයේ සාමාජිකයින්) පැමිණීම සිදු වුවත් ඔවුන් දුටුවේ එහි සිටින ජනයා දැනටමත් කොරියානු කතෝලිකයන් බවට පත්ව සිටින බවය. 

යැං බැං නම් පාලන පන්තියේ පවුලක උපත ලද, කිම්ගේ දෙමාපියන් කතෝලික ආගමට හැරුණු අය  වූ අතර කොන්ෆියුෂියානු දහම කොරියාවේ ක්‍රියාත්මක වූ අතර මෙතුමාගේ පියා එවකට කොරියාවේ තහනම් ආගමක් වූ  කතෝලික ආගම ඇදහීම නිසා ප්‍රාණ පරිත්‍යාගශීලී විය. වයස අවුරුදු 15 දී බව්තීස්ම වීමෙන් පසු කිම් පෘතුගීසි යටත් විජිතයක් වන මැකාවුහි සෙමනේරියක ඉගෙනුම ලැබුවේය.

ඔහු පිලිපීනයේ ලොලොම්බෝයි, බොකේව්, බුලකන් හි අධ්‍යාපනය සඳහා කාලය ගත කළේය, එම ප්‍රදේශවල ද  ඔහු අද ද ගෞරවයට පාත්‍ර වේ. ඔහු වසර නවයකට පසු (1844) ප්‍රංශ රදගුරු Jean Joseph Jean-Baptiste Ferréol විසින් ෂැංහයි හි පූජකයෙකු ලෙස පත් කරන ලදී. ඉන්පසු ඔහු දේශනා කිරීමට සහ ශුභාරංචිය ප්‍රකාශ කිරීමට නැවත කොරියාවට ගියේය. ජොසොන් රාජවංශ සමයේදී කතෝලික ධර්මය යටපත් කරන ලද අතර බොහෝ කිතුනුවන් හිංසාවට හා ඝාතනයට ලක් විය. කතෝලිකයන්ට ඔවුන්ගේ ඇදහිල්ල රහසිගතව පිළිපැදීමට සිදු විය.

කිම් ද මෙම කාලය තුළ ඝාතනය කරන ලද දහස් ගණනක් කිතුනුවන්ගෙන් කෙනෙකි. 1846 දී, වයස අවුරුදු 25 දී, ඔහු සියොල් නුවර හන් ගඟ අසලදී වධහිංසා පැමිණ හිස ගසා දමන ලදී. ඔහුගේ අවසන් වචන වූයේ:

''මෙය මගේ ජීවිතයේ අවසාන පැයයි, මට සාවධානව සවන් දෙන්න: මම විදේශිකයන් සමඟ සන්නිවේදනය කර ඇත්නම්, එය මගේ ආගම සහ මගේ දෙවියන් සඳහා විය. මම මැරෙන්නේ දෙවිදුන් වෙනුවෙන්. මගේ අමරණීය ජීවිතයේ ආරම්භය මෙයයි. ඔබ මරණයෙන් පසු සතුටින් සිටීමට කැමති නම් ක්‍රිස්තියානීන් වන්න, මන්ද දෙවියන් වහන්සේව දැන හඳුනා ගැනීම ප්‍රතික්ෂේප කළ අයට සදාකාලික දඬුවම් ලබා දී ඇත.''

කොරියාවේ පළමු රදගුරුතුමා වූ ෆෙරෝල් 1853 පෙබරවාරි 3 වන දින වෙහෙසට පත්වීමෙන් මිය යාමට පෙර, කිම් අසල මිහිදන් කිරීමට ඔහුට අවශ්‍ය විය, "මෙම තරුණ ස්වදේශික පූජකවරයා අහිමි වීම ගැන මා කොතරම් දුක් වූවාද කියා ඔබ කිසි විටෙකත් නොදනී. මම ඔහුට පියෙකු ලෙස ආදරය කළෙමි. ඔහුගේ පුතාට ආදරය කළා; ඔහුගේ සදාකාලික සතුට ගැන සිතීම මට සැනසීමක්."

1984 මැයි 6 වන දින, දෙවන ජුවාම් පාවුලු පාප්තුමා, ඔහුගේ කොරියානු සංචාරය අතරතුර, පෝල් චොං හසාං ඇතුළු තවත් කොරියානු දිවි පිදූවන් 102 දෙනෙකු සමඟ කිම්ව ශාන්තුවරයට පත් කළේය. Andrew Kim Taegon, Paul Chong Hasang සහ සහචරයන්ගේ මංගල්‍ය දිනය සැප්තැම්බර් 20 දින සමරනු ලැබේ.

Post a Comment

0 Comments